[PRNewswire] 캄파리, 제76회 칸영화제에서 잊지 못할 야간 행사 개최

관광호텔외식신문 승인 2023.05.23 15:15 의견 0

[PRNewswire] 캄파리, 제76회 칸영화제에서 잊지 못할 야간 행사 개최

-- 칸영화제의 공식 파트너 캄파리, Charles Melton, Luke Evans, Alessandra Ambrosio 포함한 하객들과 함께 칸 크루아제트 중심부에서 'Discover Red' 행사 주최

(칸, 프랑스 2023년 5월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 올해 밀라노의 상징적인 레드 아페리티보 브랜드인 캄파리(Campari)[http://www.campari.com/ ]가 세계적으로 유명한 76회 칸영화제[https://www.festival-cannes.com/en/]의 공식 파트너로 돌아와 Charles Melton, Luke Evans 및 Alessandra Ambrosio가 참석한 가운데 'Discover Red' 행사를 주최했다.

Discover Red의 각 단계에서 하객들은 미슐랭 2스타 셰프인 Christian Sinicropi와 Camparino의 수석 바텐더 Tommaso Cecca가 만든 잊을 수 없는 일련의 미식 경험에 초대됐다. 이들은 각자의 분야에서 상징적인 인물로서, 이날 기대 이상의 미식 경험을 선사하며 저녁 행사의 격조를 높였다. 마르티네스 호텔(Martinez Hotel)에서 펼쳐진 이 장면은 캄파리가 영화계에 남긴 오랜 유산에 생명을 불어넣으며 하객들에게 영감을 선사했다.

하객들은 믹솔로지와 미식계의 두 상징적인 인물이 큐레이팅한 4부로 구성된 감각적인 식사 경험에 몰입했다. 미슐랭 2스타 셰프인 Christian Sinicropi는 뛰어난 솜씨로 Tommaso Cecca가 엄선한 캄파리 칵테일과 완벽하게 어울리는 코스 요리를 제공했다. Camparino in Galleria의 수석 바텐더인 Tommaso Cecca는 밀라노에서 전설적인 서비스를 제공하고 있으며, 캄파리 아페리티보의 탁월함의 상징과도 같은 인물이다.

하객들이 저녁 식사에 도착했을 때, 얼핏 보기에 평범했던 저녁 식탁은 칸 레드 카펫 축제, 칸 리비에라, 상상력의 힘과 칵테일 문화의 중심에 있는 캄파리의 본고장에서 영감을 받은 몰입감 넘치는 디스플레이로 바뀌면서 향상된 식사 경험을 제공했다. 4부로 구성된 식사 시간은 감각을 자극하는 잊을 수 없는 요리에 대한 영감을 불어넣는 상징적인 캄파리 칵테일로 시작됐다. 하객들은 저녁 식사 내내 영상 및 시각적 디스플레이와 함께 내레이터의 안내를 받았다.

캄파리 그룹의 글로벌 마케팅 책임자 Julka Villa는 "두 번째로 칸영화제의 공식 파트너가 된 캄파리는 잊지 못할 영감을 주는 캄파리와 영화의 상징적인 인물들을 한데 모아 Discover Red 행사를 위한 멋진 밤을 연출하는 것을 목표로 삼았다"며 "이번 행사는 칸영화제의 열정적인 매력에서 영감을 얻었으며, 캄파리와 칸영화제 모두에 대한 사람들의 높은 기대치에 부응하는 수준 높은 경험을 제공하고자 했다"고 말했다. 이어 그는 "이를 위해 Discover Red의 매 순간은 캄파리와 영화, 그리고 칸영화제 사이의 독특한 관계성을 포착함으로써 모든 감각을 통해 하객들을 이 세계에 몰입시켰다"면서 "이 밤은 예상을 뛰어넘는 캄파리의 특징을 잘 드러낸 또 다른 훌륭한 사례"라고 설명했다.

이날 밤, 칵테일은 Galleria Vittorio Emanuele II에 위치한 역사적인 밀라노 바의 전설적인 서비스와 함께 Camparino in Galleria[https://www.camparino.com/en ]에서 전문적으로 제공했다. Camparino는 탁월한 아페리티보의 상징과도 같은 곳으로 캄파리의 본고장인 밀라노와 20세기의 예술적, 문화적 맥락과의 강력한 연결성을 칸에 소개한다.

Camparino 팀은 하객들에게 Negroni, Campari Spritz 및 Negroni Sbagliato를 포함한 상징적이고도 엄선된 캄파리 칵테일을 제공했다. 이 고전적인 칵테일과 함께, Camparino 팀은 칸 리비에라에서 영감을 받은 상쾌한 풍미의 솔티 칵테일인 Red Carpet - Cannes Edition도 제공했다.

캄파리의 소셜 미디어 채널 @campariofficial을 팔로우하면 더 자세한 소식을 받아볼 수 있다.

#CampariCinema #Cannes2023 #FestivalDeCannes #EnjoyResponsibly

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편집자 주

칸영화제 소개

칸영화제(Festival de Cannes)는 공식 경쟁과 International Film Market을 중심으로 전 세계 영화인을 한자리에 모으는 행사다. 칸영화제는 미디어 중심적 측면이 높은 최초의 연례 국제행사 중 하나로 세계 영화에 커다란 영향력을 행사하고 있다.

캄파리 소개

캄파리(Campari)는 세계에서 가장 유명한 칵테일의 중심에 자리 잡고 있는 상징적이고 잊을 수 없는 이탈리아의 붉은 증류주다. 캄파리는 1860년 Gaspare Campari에 의해 밀라노에서 설립됐으며, 아들 Davide가 그의 뒤를 이어 사업을 개척했다. Davide는 매우 독특하고 혁신적인 레시피를 개발했는데, 그의 레시피는 현재까지 변치 않고 그 비법이 전해지고 있다. 선명한 붉은색을 띠는 캄파리 특유의 다층적인 맛은 허브, 향기로운 식물, 과일을 알코올과 물에 혼합한 결과물이다. 캄파리는 독특하면서도 다채로울 뿐만 아니라, 무한하면서도 예상치 못한 가능성을 제공한다. 창립자의 창의적인 천재성, 다양한 분야의 아티스트, 세계 최고의 바텐더를 통해 드러나는 열정적 영감의 원천인 캄파리는 열정을 불러일으키는 본능을 자극하고, 무한한 창작에 영감을 준다.

캄파리 그룹 소개

캄파리 그룹(Campari Group)은 전 세계 주류 산업의 주요 기업체다. 그룹은 50종이 넘는 프리미엄급과 슈퍼 프리미엄급 브랜드 포트폴리오를 보유하며, 글로벌, 리저널과 로컬 판매망으로 나눠 제품을 공급한다. 그룹의 핵심인 글로벌 판매망에는 에이퍼롤(Aperol), 애플턴이 스테이트(Appleton Estate), 캄파리, SKYY, 와일드 터키(Wild Turkey) 및 그랑 마르니에(Grand Marnier)가 있다. 그룹은 1860년에 설립됐으며, 현재 전 세계 프리미엄 주류 업계의 6위 업체다. 그룹은 세계적인 유통망을 보유하고 있으며, 전 세계 190개국 이상에서 제품을 판매하며 유럽과 미주 시장을 주도하고 있다. 그룹의 성장 전략은 강력한 브랜드 구축과 브랜드와 기업의 선별적인 인수를 통한 외부 성장으로 유기적인 통합 성장을 목표로 한다. 이탈리아의 밀라노에 본사를 둔 캄파리 그룹은 전 세계에 22개의 양조장을 보유하고 있으며, 22개국에 걸쳐 자체 유통망을 보유하고 있다. 캄파리 그룹의 직원은 약 4,000명이며, 모기업인 데이비드캄파리-밀라노 N.V.(Davide Campari-Milano N.V.)(로이터즈 CPRI.MI)(블룸버그 CPR IM)의 주식은 2001년부터 이탈리아 증시에 상장돼 있다. 더 자세한 사항은 웹사이트 http://www.camparigroup.com/en에서 확인할 수 있다.

CAMPARINO 소개

Camparino in Galleria는 1915년 Davide Campari가 밀라노 Galleria Vittorio Emanuele II에서 개장한 전설적인 바다. Camparino in Galleria는 1867년 Davide의 아버지이자 쓴맛의 리큐르를 만든 Gaspare Campari가 개장한 캄파리 카페 맞은편에 들어섰다. 밀라노 시민 사이에서 곧바로 큰 인기를 얻은 Camparino in Galleria는 밀라노의 아페리티보 전통과 동의어가 됐고, 2015년에는 100주년을 기념했다. Camparino in Galleria는 개조 공사 후 2019년 가을에 재개장하고, 새로워진 정체성과 더불어 믹솔로지와 미식 혁신 애호가를 위한 '세계에서 가장 영향력 있는 바'라는 입지를 다지도록 설계된 음식과 음료 라인을 선보였다.

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Iconic model, Alessandra Ambrosio, attends the Campari: Discover Red event experience, celebrating the unforgettable creations of cinema.

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Actor legend, Luke Evans, enjoyed the Campari: Discover Red event experience, with a beach aperitif, immersive dinner and after party on his first night in Cannes for the 76th Annual Film Festival, celebrating the unforgettable creations of cinema.

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Actor Charles Melton enjoys a Campari aperitif at Campari: Discover Red event experience ahead of his premiere for May December at the 76th Annual Festival de Cannes

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No star-studded event would be complete without viral celebrity content creator and Red Carpet regular, Cole Walliser, who bought his GLAMbot to Campari's Discover Red event.

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Iconic Milanese red aperitif, Campari, hosted an Campari: Discover Red at the Martinez Hotel, celebrating the unforgettable creations of Campari, its cocktails and the cinema industry.

출처: Campari

Campari hosts a night of unforgettable moments at 76th Festival de Cannes

-- Official Partner of Festival de Cannes, Campari, hosted its 'Discover Red' event on the heart of the Cannes Croisette, with a guest list including Charles Melton, Luke Evans, Alessandra Ambrosio.

CANNES, France, May 21, 2023 /PRNewswire/ -- This year, Campari [http://www.campari.com/ ], the iconic Milanese, red aperitivo returned to the 76th edition of the world-renowned Festival de Cannes [https://www.festival-cannes.com/en/ ], as an official partner and hosted its Discover Red event attended by Charles Melton, Luke Evans 및 Alessandra Ambrosio.

During each stage of Discover Red, guests were invited to experience a series of unforgettable creations from two Michelin Star Chef, Christian Sinicropi and Head Bartender of Camparino in Galleria, Tommaso Cecca; each of whom are icons within their own fields and elevated the night to take it beyond the expected. The scene was set at the Martinez Hotel, inspiring guests with a night that brought Campari's longstanding heritage in cinema to life.

Guests were immersed in a four-part multi-sensory dining experience curated by two icons of mixology and gastronomy. Chef Christian Sinicropi used his limitless skill as a two Michelin Star Chef to curate each course paired perfectly with Campari cocktails, curated by Tommaso Cecca, the head bartender at Camparino in Galleria, which provides legendary service in Milano and is a symbol of the aperitif par excellence.

Creating an enhanced dining experience, when guests arrived at the dinner, a seemingly regular dinner table transformed into a fully immersive display inspired by the Festival de Cannes Red Carpet, the Cannes Riviera, the power of imagination and Campari's place at the heart of cocktail culture. The four dining chapters each began with an iconic Campari cocktail that inspired an unforgettable dish, stimulating the senses, while guests were guided through the evening by a narrator to accompany the audio-visual display.

Campari Group's Head of Global Marketing, Julka Villa, comments: "As this is the second time we have been an Official Partner of Festival de Cannes, the aim of Discover Red was to curate a night that brought together the icons of Campari and cinema, each of which inspire the unforgettable. Our event took inspiration from the aspirational allure of Festival de Cannes, going beyond the usual to reach the level of elevated experience that people expect from both Campari and the Festival. To do this, each moment of Discover Red captured the unique relationship between Campari, cinema and the Festival, immersing guests in this world through all senses and the night was yet another great example of Campari going beyond the expected."

Throughout the night, cocktails were expertly served by Camparino [https://www.camparino.com/en ] in Galleria, providing the legendary service of the historic Milanese bar located in Galleria Vittorio Emanuele II. Camparino is a symbol of the aperitif par excellence; it brings to Cannes its strong connections with both Milano, the birthplace of Campari, and the artistic and cultural context of the 20th century.

The Camparino team served a selection of iconic Campari cocktails to guests, including the Negroni, Campari Spritz and the Negroni Sbagliato. Alongside these classic cocktails, the Camparino team served the Red Carpet - Cannes Edition: a fresh tasting and salty cocktail inspired by the Cannes Riviera.

Please follow Campari's social media channels for further information @campariofficial.

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NOTES TO EDITORS

ABOUT FESTIVAL DE CANNES

The Festival de Cannes is an event that brings together the world's film professionals around an official competition and an International Film Market, whose highly media-oriented aspect makes it one of the first annual international events, contributing to the world cinematic influence.

ABOUT CAMPARI

Campari, the iconic, unforgettable Italian red spirit sitting at the heart of some of the world's most famous cocktails. Campari was founded in Milan in 1860 by Gaspare Campari, and pioneered by his son, Davide, who created something so distinctive and revolutionary that its secret recipe has not been altered since. Vibrant red in colour, Campari's unique and multi-layered taste is the result of the infusion of herbs, aromatic plants and fruit in alcohol and water. As well as being unique and distinctive, Campari is extremely versatile, offering boundless and unexpected possibilities. As a source of this passionate inspiration since its creation seen through its founders' creative genius, artists in different fields and the world's best bartenders, Campari stimulates your instincts to unlock your passions, inspiring limitless creations.

ABOUT CAMPARI GROUP

Campari Group is a major player in the global spirits industry, with a portfolio of over 50 premium and super premium brands, spreading across Global, Regional and Local priorities. Global Priorities, the Group's key focus, include Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey and Grand Marnier. The Group was founded in 1860 and today is the sixth-largest player worldwide in the premium spirits industry. It has a global distribution reach, trading in over 190 nations around the world with leading positions in Europe and the Americas. Campari Group's growth strategy aims to combine organic growth through strong brand building and external growth via selective acquisitions of brands and businesses. Headquartered in Milan, Italy, Campari Group owns 22 plants worldwide and has its own distribution network in 22 countries. Campari Group employs approximately 4,000 people. The shares of the parent company Davide Campari-Milano N.V. (Reuters: CPRI.MI) (Bloomberg: CPR IM) have been listed on the Italian Stock Exchange since 2001. For more information: http://www.camparigroup.com/en. Please enjoy our brands responsibly.

ABOUT CAMPARINO

Camparino in Galleria is the legendary bar opened by Davide Campari in Milan's Galleria Vittorio Emanuele II in 1915. The bar was opened opposite to Caffe Campari, the establishment opened by Gaspare Campari - Davide's father and the creator of the bitter liqueur - in 1867. An instant hit with the people of Milan, the bar became synonymous with the city's aperitivo tradition and in 2015 marked its 100th anniversary. Following a renovation project, the bar reopens to the public in autumn 2019 with a refreshed identity and food and drink offering designed to consolidate its status as one of the most influential establishments in the world for lovers of mixology and gastronomic innovation.

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Iconic model, Alessandra Ambrosio, attends the Campari: Discover Red event experience, celebrating the unforgettable creations of cinema.

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Actor legend, Luke Evans, enjoyed the Campari: Discover Red event experience, with a beach aperitif, immersive dinner and after party on his first night in Cannes for the 76th Annual Film Festival, celebrating the unforgettable creations of cinema.

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Actor Charles Melton enjoys a Campari aperitif at Campari: Discover Red event experience ahead of his premiere for May December at the 76th Annual Festival de Cannes

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No star-studded event would be complete without viral celebrity content creator and Red Carpet regular, Cole Walliser, who bought his GLAMbot to Campari's Discover Red event.

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Iconic Milanese red aperitif, Campari, hosted an Campari: Discover Red at the Martinez Hotel, celebrating the unforgettable creations of Campari, its cocktails and the cinema industry.

Source: Campari

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

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